My Handcarved Eraser Stamps and More Makes❣ 自作の消しゴムはんこ、がま口、スマホケースなどあれこれと♪


As I was tidying up my craft space today, I laid out all my handcarved eraser stamps on my desk and this is how much I've carved so far! I haven't had a chance to carve eraser stamps lately, but I sure miss making these tiny stuff...

手芸用品を片付けているついでに消しゴムはんこを整理しました。過去に作ったはんこ、これだけありました。最近はあまり消しゴムはんこを彫る機会がないですが、時々むしょうにほりほりしたくなるんですよね。下手の横好きなのでなかなか上手には彫れませんが、彫っているときは無心になります。



Using few of my eraser stamps, I decorated some cards. 

消しゴムはんこで久しぶりにカードを数枚作ってみました。


As much as I enjoy sewing, quilting, crocheting, knitting, and embroidering, eraser stamping is another favorite craft of mine that I truly enjoy ;-)

ミシンソーイングやキルト、編み物や刺繍もとっても楽しいけれど、消しゴムはんこもまた楽しいんですよね♪ 


And here are a couple of other makes that I recently posted on my Facebook and Instagram.  These may look familiar to you if you've been following me on FB and IG!

なかなかブログを更新できていませんが、フェイスブックインスタグラムにはちょくちょく写真をアップしています。以下は最近、FBやIGに載せた作品の数々です。



Fabric stamps love! I made these fabric stamps from my book. These are so addicting to make! I highly recommend to make some of these if you've got bunch of fabric scraps like me♥♥♥

久しぶりに切手アップリケ作りました♪ 作り方は私の著書に掲載されています。 切手アップリケ、はぎれを使ってどんどん作れます。これまた時間がいくらあっても足りないくらい、楽しい作業です~


Then I made clip purses using purse frames I got from a local 100 yen shop (dollar store).

近所の100円ショップで購入した口金を使ってがま口財布作り。 切手アップリケがポイントです。











One day,  I was surprised when my hubby asked me to make a simple sleeve for his second smart phone, prior to his business trip. (He almost never ask me to sew anything for him!) Unlike our girls, it was super easy to sew for my hubby because he is not at all picky about fabrics! (lol) 

珍しく夫に頼まれて出張用の携帯ケースを作ったのがこちら。我が家の娘たちと違って、うちの夫には生地の好き嫌いというものがほぼないので、布選びには1分もかからずらくちんでした~。笑





I used fleece for the interior to protect the phone.

内布はフリースを使ったので綿を入れてなくてもふかふかに仕上がりました。



Well that's it for tonight... Hope you all have a creative week!

もっといろいろありますが。。。今夜はこのへんで♥ 皆さんもお忙しい生活の中でも少しだけ時間を作って、手芸タイムを満喫してくださいね~。

***Amy Morinaka***

Find me on Facebook (Amy Morinaka) →☆
Follow me on Instagram @chickchicksewing →★


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails