Granny squares  あまり毛糸でモチーフ編み

 
 
 Today I wanted to share with you a quick peek of what I started working on this week during my spare time...
 
 モチーフ編みを始めました。
 
 
 
Using leftover yarns from this crochet scarf from last winter, I began stitching some simple granny squares while I wait for my daughters' after school activities.
 
昨冬に編んだこの小マフラーのあまり毛糸を利用しています。 私の編み物タイムは、主に娘たちの習い事の待ち時間中です。
 
 
 
You can find stitch diagram of this scarf in my earlier post.
 
このスカーフの編み図は過去ログに掲載させていただきましたので興味のある方はご覧になってくださいね。


 
 
The granny squares are not steam ironed yet... so they look very wonky ;)
 
まだスチームアイロンをかけていないので、モチーフの形はかなりいびつですね(笑)。
 
 


 
 
 
I'm not exactly sure what these grannies will turn into when they're joined.  We'll see...
 
モチーフを編みためて何を作るのか?はまだ決めていません。
 

 

 
 
I keep a ball of yarn, a hook, a pair of small scissors, and some yarn needles in this handmade drawstring bag.  I carry around this bag wherever I go and I start crocheting whenever I find a chance, even at odd places...
 
 If you find a short Japanese girl (I'm 5' 1") crocheting granny squares while waiting in line at a local post office, banks, or supermarkets, that's got to be me!  Yes, I'm a weird crochet maniac :D  (lol)
 
出かけるときはこの手作り巾着バッグの中に、毛糸、編み針、小さなはさみ、毛糸針、などを入れて持ち歩いています。 どこにいても、ちょっとした待ち時間を見つけては編み編みしています。
 
近所の郵便局、銀行、スーパーの列などで並んで待っているときに、立ったまま黙々と編み物している身長153センチほどの日本人女性を見かけたら・・・それは私かもしれません!←かなり変人ですね。笑。
 
 
Happy crocheting and enjoy your weekend!
 
皆さんも良い週末をお過ごしくださいね♪
 
 
***Love, Amy***


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails