Antique finds


Over the weekend, I went to the local antique fair while my husband watched our girls (thanks, hubby!)  It was nice to go to the fair childfree, because otherwise, I'd end up dealing with the constant demands from our girls (e.g., their drinks, snacks, search for bathrooms, etc.) and the need to intervene with the on-going quarrels between them ... : (

Anyways,  above are the antique finds that I got today.    Several antique ribbons, laces, and a flower hanky... all this for $18!!  I think it was a good bargain.

The yellow (woven) ribbon below measures about 2 yards, and the white one was about a yard in length. 


And this antique lace was only $4... I just measured it and it was much longer than 20 yards.  I got tired of measuring it after 20 yards : P


Below are more pics from the antique fair...


Some sewing notions...

Old quilts and linens...

Many many buttons...

More lace and linens...

And I was greeted by the Easter bunny, too.  He even gave me a candy.


I'm no expert in antiques, but it was sure fun spending time at the fair searching for my sewing supplies and treasures :)

4 comments:

Sam said...

I'm glad you had such a nice time at the antique fair, chick chick! You certainly found some pretty things....I love the ribbon! That Easter bunny looks a little sinister though!

Unknown said...

LOL! Sam, your comments cracked me up again! But you're right, that bunny did look a bit naughty and somewhat evil, too ;)

cocostitch said...

偶然にも私も週末アンティークフェアに行きました。
で、またまた偶然にもchickchicksewingさんと同じようなリボンを購入(笑)レース系は汚れている物が多くて買いませんでしたが、これも手作りで編んだレースかなぁ・・なんて思いながら楽しみました。
アンティークフェアは絶対子供なし!これ必須条件ですよねー。

Unknown said...

なんとまあ、嬉しい偶然!これまで特にアンティークには興味のなかった私ですが、手芸を始めたら俄然、興味津々になりました。今回のアンティークフェアでは店主さんに交渉して少しマケてもらったのですが、そんなやりとりも楽しかったです♪
それにしても cocostitchさんとはもしもご近所さんだったらあちこちでバッタリ遭遇しちゃいそうですね、お互いに趣味&行動パターンが似ていて:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails