Gifts to my fellow crafters



I made this crochet hooks organizer for a special person who enjoys crocheting. Inside has seven pockets to organize crochet hooks and mini scissors, etc.  I also attached wood beeds at the end of both strings.

The top flap will close like this to prevent hooks from falling off.



When rolled up, it looks like this.



I also made a couple of these tartlet pincushions for those who enjoy sewing.



2 comments:

cocostitch said...

かぎ針ケース、私のクレヨンケースと似てますね!多分作り方同じだと思います。サイズを変えれば、ペンケースにもなるし結構使えますよね♪
内布をパッチワークの組み合わせで凝ってますね!今度真似させてもらおうかな~。

Unknown said...

私もこのかぎ針ケースとcocostitchさんのクレヨンケースは、ほぼ同じ作り方だと思います。内布のパッチワーク、是非トライしてみて下さいね!私は2インチ幅の布を使っているのですがそれだと残ったハギレを使う事ができるのでおすすめですよ。

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails